کتاب «نقد و بررسی دیدگاه های گابریل ساوما در کتاب زبان آرامی قرآن» منتشر شد.

Capture

به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها کتاب «نقد و بررسی دیدگاه های گابریل ساوما در کتاب زبان آرامی قرآن» منتشر شد

کتاب «نقد و بررسی دیدگاه های گابریل ساوما در کتاب زبان آرامی قرآن»، توسط فاطمه سادات انجوی نژاد، محمد علی همتی در پنج فصل با عناوین «معرفی اجمالی گابریل ساوم و کتاب او»، «مبانی گابریل ساوما در ادعای آرامی بودن زبان قرآن»، «بررسی و تحلیل روش ساوما در رمزگشایی آیات قرآن»، «بررسی و نقد دیدگاه گابریل ساوما درباره آیات سوره مریم» و «بررسی و نقد دیدگاه گابریل ساوما درباره آیات سوره طه» در 286 صفحه تدوین شده است.

خلاصه کتاب «نقد و بررسی دیدگاه های گابریل ساوما در کتاب زبان آرامی قرآن» علم زبان شناسی از جمله ابزارهای مهمی است که می تواند به فهم بهتر آیات قرآن کمک کند. از جمله خاورشناسانی که با روش زبان شناسی به بررسی آیات قرآن پرداخته است گابریل ساوما است که در کتاب خود با عنوان «قرآن، تفسیر اشتباه، ترجمه اشتباه و خوانش اشتباه، زبان آرامی قرآن» مدعی است که زبان قرآن آرامی و برداشت مسلمان از قرآن اشتباه است. از آنجایی که زبان عربی یکی از زبان های خانواده بزرگ زبان های سامی است و با زبان های آرامی- سریانی و عبری هم خانواده است، قطعا در برخی موارد شباهت هایی با هم دارند، گرچه هر کدام سیر تطور و تحول خود را پیموده اند. در این کتاب ضمن هر کدام سیر تطور و تحول خود را پیموده اند. در این کتاب ضمن بررسی ونقد مبانی و روش گابریل ساوما، به بررسی تعدادی از واژگانی که وی در کتاب خود مورد اشکال قرارداده است پرداخته شده و معانی این واژگان در زبان های عربی، سریانی و عربی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

 

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر