فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد

کتاب سال

فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان اعلام شد

سرکار خانم ریحانه حقانی در گفتگو با واحد خبر با اعلام فراخوان سومین همایش کتاب سال بانوان، اظهار داشت: سومین همایش ملی کتاب سال بانوان از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: در سومین همایش کتاب سال بانوان، آثار منتشر شده بانوان در عرصه علوم انسانی اسلامی اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح، رساله‌های سطح چهار و دکتری بانوان و مقالات علمی پژوهشی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تألیف و منتشر شده‌اند، پذیرفته می‌شوند.

حقانی به موضوعات آثار مورد پذیرش اشاره کرد و گفت: تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، منطق، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ، سیره و تراجم، فقه و حقوق، اصول فقه و روش‌شناسی سایر علوم، ادبیات و هنر، علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، کلیات و مراجع، ادیان و مذاهب، اقتصاد اسلامی، مهدویت، مدیریت و آینده‌پژوهی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده در این فراخوان هستند.

وی بیان کرد: محور ویژه سومین همایش همچون همایش گذشته، آثار منتشر شده بانوان و آقایان با موضوع زن و خانواده است که باید در سال‌های ۹۸ و ۹۹ منتشر شده باشد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه این همایش مختص حوزویان نیست، تصریح کرد: همه بانوان پژوهشگر عرصه علوم انسانی اسلامی و پژوهشگران آقا و بانو در حوزه زن و خانواده می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

وی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش را تا پایان تیر ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: پژوهشگران می‌توانند برای ارسال آثار خود به نشانی www.ketabebanovan.ir مراجعه کرده و از طریق پنل شخصی، آثار خود را ارسال کنند و یا از طریق پست الکترونیکی به نشانی info@ketabebanovan.ir با دبیرخانه همایش در ارتباط باشند.

حقانی با بیان اینکه در دومین همایش ملی کتاب سال بانوان، ۲۶۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد، گفت: در دومین همایش، بیش از صد اندیشمند حوزوی و دانشگاهی در ۱۰ گروه علمی به ارزیابی آثار پرداختند.

وی با اشاره به فعالیت دائمی دبیرخانه همایش در جامعه الزهرا علیهاالسلام، بیان داشت: دبیرخانه همایش ملی کتاب سال بانوان در طول سال فعالیت‌های ارزشمندی را تحت اشراف مدیریت گروه‌های علمی ده گانه ساماندهی می‌کند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار امیدواری کرد که این همایش در شناسایی ظرفیت‌ها و تقویت توان پژوهشی بانوان و مراکز فعال در عرصه مطالعات زن و خانواده، گسترش و تعمیق فرهنگ پژوهش و تولید علم در بین بانوان طلبه و هدایت پژوهش‌ها به سمت نیازهای علمی حوزه، جامعه و نظام اسلامی و حمایت از آثار پژوهشی بانوان در حوزه علوم انسانی و اسلامی مؤثر واقع شود.

حقانی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کتاب سال بانوان مراجعه کنند و یا با دبیرخانه این همایش به شماره ۳۲۱۱۲۴۸۶ – ۰۲۵ و یا ۳۲۱۱۲۵۹۹-۰۲۵ تماس بگیرند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر