کتاب «اعراب مشکل آیات قرآن» منتشر شد

کتاب «اعراب مشکل آیات قرآن» منتشر شد

photo_2022-01-27_11-47-11

از سوی انتشارات جامعه‌الزهرا(س)؛ کتاب «اعراب مشکل آیات قرآن» منتشر شد کتاب « اعراب مشکل آیات قرآن » تألیف محمد علی جوان و تدوین توسط ‌سرکار خانم اقدس رحيمي دانش آموخته دوره تدوینگر متون درسی معاونت پژوهش توسط انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چاپ و منتشر شد.

از سوی انتشارات جامعه‌الزهرا(س)؛

کتاب «اعراب مشکل آیات قرآن» منتشر شد

کتاب « اعراب مشکل آیات قرآن » تألیف محمد علی جوان و تدوین توسط ‌سرکار خانم اقدس رحيمي دانش آموخته دوره تدوینگر متون درسی معاونت پژوهش توسط انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چاپ و منتشر شد.
خلاصه کتاب: کشف معنا و ظهور آیات قرآن با تمسّک به دستور و قواعد زبان عربی تنها راهی است که همۀ مذاهب و دانشمندان اسلامی و غیر اسلامی در مقابل آن سر تعظیم فرود آورده‌اند و در راستای مستندسازی برداشت‌های خود به تدوین کتاب‌هایی با عنوان «اعراب القرآن» روی آوردند. با تکامل این فن، در تحلیل ادبی برخی آیات و کشف معنای آن اختلافاتی پیش آمد و لذا برخی را بر آن داشت که اندیشۀ جامع‌نگاری را در سر بپرورانند. آنها تمام سعی خویش را صرف جمع‌آوری اقوال و احتمالات مطرح دربارۀ آیات و قرائت‌های مختلف نمودند ولی در بسیاری از موارد از ذکر سبب پیدایش این اختلافات و مبنای هر نظریه و ارزیابی آنها غفلت نموده یا در صدد بیان این مطلب نبوده‌اند. این کتاب منشأ پیدایش اقوال مختلف و قواعد و علل ادبی مورد استناد آنها را ذکر کرده و با استناد به همان روش آنها را ارزیابی و نظریۀ منتخب را ارائه کرده است.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب، جنب حسینیۀ امام خمینی ـ رحمة الله ـ مراجعه کنند.
سامانه فروشگاه کتاب
https://eshop.jz.ac.ir
نشاني انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌عليها در نمایشگاه:
https://book.icfi.ir/book?exhibitorId=2233&publisher-name
سايت نمايشگاه مجازي كتاب
https://book.icfi.ir/

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر