کرسی آزاداندیشی «چالش‌های بازگشت به الگوی زن در دوره پهلوی مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب»

کرسی اول

کرسی آزاداندیشی «چالش‌های بازگشت به الگوی زن در دوره پهلوی مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب» با ارائه خانم فاطمی، طلبه و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

کرسی آزاداندیشی «چالش‌های بازگشت به الگوی زن در دوره پهلوی مبتنی بر بیانات رهبر معظم انقلاب» امروز دوشنبه، ۱۴ شهریور در نخستین روز رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

خانم معصومه فاطمی به عنوان ارائه دهنده این کرسی حضور دارد و خانم اعظم ابوالحسنی عراقی به عنوان ناقد کرسی و خانم آمنه شهبازی به عنوان دبیر کرسی هستند.

خانم فاطمی در ابتدای جلسه با اشاره به موضوع زن در دوره پهلوی در بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، عنوان کرد: در بیانات رهبر فرزانه انقلاب مدظله العالی ضمن بیان شاخصه‌ها و معیارهای تراز اسلام و عقلانیت بشری، چالش‌های زن در دوره پهلوی توصیف شده و مسیر طی شده زن دوره پهلوی و دستاوردهای آن مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

این طلبه و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به چالش‌های بازگشت به الگوی زن دوره پهلوی مبتنی بر بیانات رهبری با استفاده از الگوی سوم زن به تبیین چالش های پیش روی زن ایرانی در الگوی غربی پرداخت و افزود: در دوره پهلوی، چهار آسیب شامل «تضعیف حجاب و عفاف»؛ «آرایش‌های بیهوده»؛ «تجمل‌گرایی»، «مصرف‌گرایی» وجود داشت که دستاورد این آسیب ها با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، «ستم به زن» و «انحطاط زن ایرانی» بوده است.

فاطمی تصریح کرد: وضعیت زن در دوره پهلوی رو به رشد و تکامل نیست و زن از جهت عفاف، حجاب، اخلاق، طهارت، فعالیت اجتماعی، علم آموزی، درست اندیشی و... دچار چالش‌های فکری و عملی شده و حتی نتوانسته است پله‌های موفقیت علم را به خوبی طی کند.

وی بیان داشت: در دوره پهلوی، بین حفظ امنیت اجتماعی و حضور زن در اجتماع توازن ایجاد نشده است؛ همچنین مهم‌ترین نگاه‌دارنده حفظ امنیت اجتماعی زن یعنی حفظ عفاف و عدم اختلاط با نامحرم در جامعه حذف شده است.

این طلبه و پژوهشگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: در دوره پهلوی، با توجه به عدم امنیت اجتماعی در عرصه‌های مختلف، شخصیت زن شکل نگرفته و در حد ابزار نظام سرمایه‌داری و فحشا تنزل پیدا کرده است.

در این کرسی، خانم اعظم ابوالحسنی عراقی به عنوان ناقد کرسی حضور داشت که به نقد این ارائه پرداخت، همچنین خانم سبحانی به عنوان داور ثابت و خانم صفورا سالاریه به عنوان ناظر علمی حضور داشتند که به بیان نظرات خود پرداختند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر