سومین شماره نشریه «کتاب مسطور» منتشر شد

سومین شماره نشریه «کتاب مسطور» منتشر شد

نشریه کتاب مسطور 3

سومین شماره نشریه داخلی «کتاب مسطور» از سوی انجمن علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

سومین شماره نشریه علمی «کتاب مسطور» ویژه انجمن علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام منتشر شد.

در این نشریه، ۵ مقاله با عناوین «حیات فردی حضرت شیث پسر حضرت آدم(ع)»، «تفاوت صحف انبیا متقدم از آدم تا نوح(ع) بر اساس روایات تفسیری و تاریخی»، «معناشناسی واژه "شفاعت" بر اساس نظریه ایزوتسو »، «ازدواج حضرت شیث و امتداد نسل آدم (ع) از نظر علوم دینی و زیست شناسی»، «تبیین شاخصه های اصحاب حکومت مهدوی با رویکرد تفسیری آیه ۵۴ مائده» درج شده است.

این نشریه از جمله نشریات داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام است که به مدیر مسئولی خانم ریحانه ریحانی و سردبیری خانم ریحانه هاشمی در حال فعالیت است.

اعضای هیأت تحریریه این نشریه را خانم‌ها ریحانه حقانی، ریحانه هاشمی، نجمه نجم، نرگس بزرگخو و زهره دانشجو که از اساتید حوزه و دانشگاه در رشته‌های تفسیر و علوم قرآن کریم هستند، تشکیل می‌دهند.

گفتنی است؛ انجمن‌های علمی ـ پژوهشی با هدف حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ پژوهش و ارتقای روحیه و بنیه علمی طلاب مستعد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۵ به انتشار و تدوین نشریات داخلی در هشت رشته تخصصی اقدام کرده‌اند.

نخستین دستاورد این نشریات، نشریه داخلی «چکامه انتظار» با موضوع مهدویت است، همچنین نشریاتی از سوی انجمن‌های علمی ـ پژوهشی تفسیر و علوم قرآن، تعلیم و تربیت و فقه و اصول به چاپ رسیده و انتشار چهار نشریه داخلی رشته‌های کلام، فلسفه، تاریخ اسلام و مطالعات زنان و خانواده در دست اقدام هستند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر