کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه های دوازده امام علیه السلام» به همت انتشارات جامعة الزهرا(علیهاالسلام) چاپ و منتشر شد.

کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه های دوازده امام علیه السلام» به همت انتشارات جامعة الزهرا(علیهاالسلام) چاپ و منتشر شد.

photo_2020-08-22_08-14-26

کتاب « بررسی و تحلیل ساختار نامه های دوازده امام علیه السلام » به همت معاونت پژوهش جامعة الزهرا(علیها السلام) تدوین و چاپ شد.

کتاب «بررسی و تحلیل ساختار نامه های دوازده امام علیه السلام » نتیجه تلاش پژوهشگران گروه علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش با مدیریت سرکار خانم فرزانه حکیم زاده مدیر گروه علمی پژوهشی تاریخ تدوین شده است.

این کتاب در 496صفحه رقعی و در 500 نسخه توسط انتشارات جامعة الزهرا«علیهاالسلام» چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در دوازده فصل تدوین شده، فصل اول «بررسی و تحلیل ساختار نامه های امام علی(علیه السلام)»، فصل دوم «بررسی و تحلیل ساختار نامه های امام حسن مجتبی(علیه السلام)»، فصل سوم «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های امام حسین(علیه السلام)»، فصل چهارم «بررسی و تحلیل ساختار نامه های امام سجاد(علیه السلام)»، فصل پنجم «بررسی و تحلیل ساختار نامه های امام محمد باقر(علیه السلام)»، فصل ششم «بررسی و تحلیل ساختار نامه های امام صادق(علیه السلام)»، فصل هفتم «بررسی و تحلیل ساختار نامه های امام کاظم(علیه السلام)»، فصل هشتم «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های امام رضا(علیه السلام)»، فصل نهم «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های امام جواد(علیه السلام)»، فصل دهم «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های امام هادی(علیه السلام)»، فصل یازدهم «بررسی و تحلیل ساختار نامه‎های امام حسن عسگری(علیه السلام)» و فصل دوازدهم «بررسی و تحلیل ساختار نامه‌های امام مهدی (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) در عصر غیبت صغری» می‌پردازد.

جایگاه والای نامه نگاری در صدر اسلام بدان جهت بود که پیام های مهم و ضروری از طریق نامه انتقال می‌یافت و نامه نگاری نقشی اساسی در ارتباطات ایفا می کرد. ائمه(علیهم السلام) نیز با توجه به حضور هوادارانشان در نقاط مختلف عالم، از این ابزار در تعاملات خویش بهره می‌بردند و نامه‌های فراوان و مهمی از ایشان بر جای مانده است که محتوایی بسیار غنی و پربار دارند. این نامه ها که می توان آن‌ها را از مهم‌ترین اسناد بر جای مانده از دوران ائمه(علیهم السلام) دانست، تاکنون در مطالعه منظم و منسجمی مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.

ضرورت این پژوهش از آن روست که می توان از این اسناد برای ترسیم سیمای عصر هر یک از ائمه علیهم السلام، روند گسترش مذهب شیعه، مشکلات و معضلات و دغدغه های فکری و فرهنگی ائمه(علیهم السلام) بهره برد و به نتایج قابل اطمینان تری دست یافت. از دیگر اهداف این پژوهش، بازیابی سیره فرهنگی ائمه علیهم السلام از خلال بررسی نامه هاست.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی ـ رحمة الله ـ مراجعه و برای خرید کتاب به صورت مجازی با 30 درصد تخفیف به سامانه فروشگاه کتاب در سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها مراجعه کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر