مدیر رویداد پژوهشی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

زن تراز انقلاب اسلامی باید زمینه ساز تمدن نوین اسلامی باشد

خانم فراهانی

فراهانی با بیان اینکه رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با موضوع «زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» برگزار می‌شود، گفت: زن تراز انقلاب اسلامی باید زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد.

سرکار خانم معصومه فراهانی زن تراز انقلاب اسلامی باید زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد سلام‌الله‌علیها در مراسم افتتاحیه رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات معاونت پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، عنوان کرد: این رویداد با حضور اساتید، طلاب و پژوهشگران این مؤسسه علمی حوزوی برگزار می‌شود.

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: این رویداد در دو قالب میزگرد و کرسی آزاداندیشی برگزار می‌شود که موضوعات در نظر گرفته شده با محوریت موضوع «زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» است.

فراهانی بیان داشت: انقلاب اسلامی با مبانی اعتقادی منبعث از قرآن و فرامین اسلامی، نگاهی نو و تحول‌آفرین به جایگاه والای زن و رسالت‌های ارزشمند او دارد. این نگاهِ جدید در قالب کنشگری و فعالیت «زنِ مسلمان ایرانی» عینیت یافت و به تعبیر مقام معظم رهبری مدظله العالی «الگوی سوم زن» را تحقق بخشید؛ الگویی که «نه شرقی است و نه غربی».

وی با بیان اینکه زن ترازانقلاب اسلامی باید زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد، گفت: جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در دومین گام انقلاب اسلامی، با تداوم رسالت خویش در راستای پرورش بانوان متعهد، بصیر و الگوساز، ضمن عمل به علوم اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و فرمایشات امامین انقلاب، به دنبال شناخت آسیب‌ها، حل مسأله، بهبود شرایط و ایجاد تحول در وضعیت موجود و اصلاح نظام تربیتی و سبک زندگی از طریق نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی است.

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: در همین راستا، اولین رویداد پژوهشی از سلسله رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ویژه طلاب، اساتید و پژوهشگران  با موضوع « رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» در سه گام پیش رویداد، رویداد و پسا رویداد برگزار می‌شود.

فراهانی اظهار داشت: با توجه به قالب برگزاری این رویداد که کرسی آزاد اندیشی و میزگرد علمی است، تعدادی از ثبت نام کنندگان متقاضی شرکت در میزگردهای علمی و تعدادی نیز متقاضی برگزاری کرسی آزاد اندیشی حضور دارند.

وی افزود: با توجه به موضوع اصلی رویداد، عناوینی در همین راستا از طرف متقاضیان برای کرسی‌ها و میزگردها مطرح شد. این عناوین در کارگروه علمی رویداد بررسی و تعدادی از آن‌ها مصوب گردید.

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: مراسم اختتامیه این رویداد روز چهارشنبه ۱۶ شهریور با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود  و برگزیدگان این رویداد مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر