به مناسبت پنجاهمین سالگرد تدریس نظریه ولایت فقیه؛ سلسله نشست های علمی آموزشی «ولایت فقیه از نظر تا عمل» برگزار می‌شود

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تدریس نظریه ولایت فقیه؛ سلسله نشست های علمی آموزشی «ولایت فقیه از نظر تا عمل» برگزار می‌شود

ولایت فقیه از نظر تا عمل

سلسله نشست های علمی آموزشی ولایت فقیه از نظر تا عمل ویژه خواهران و برادران طلبه و دانشجویان فعال عرصه فرهنگی برگزار می شود.

سلسله نشست های علمی آموزشی «ولایت فقیه از نظر تا عمل» به مناسبت پنجاهمین سال تدریس نظریه ولایت فقیه از سوی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بهمن ماه ۱۳۹۸ مصادف است با پنجاهمین سال آغاز درس ولایت فقیه توسط امام خمینی (ره) در نجف اشرف. ایشان در سال ۱۳۴۸ بحث ولایت فقیه را در درس خارج خود مطرح کردند و همان زمان این بحث به صورت جزوه و کتاب منتشر شد.

اکنون پس از گذشت پنجاه سال از تدریس این بحث و گذشت ۴۰ سال از تثبیت ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی و تحقق عینی نظریه ولایت فقیه و چهل سال رهبری و اداره نظام جمهوری اسلامی توسط امام و رهبری در قالب ولایت فقیه، سوالات و چالشهای مختلفی در باب این نظریه و کارآمدی آن در عرصه عمل پدید آمده است. این سوالات و چالش‌ها نیازمند بررسی عالمانه و محققانه است.

بر همین اساس این نشست از سوی گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی(ره) با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و مؤسسه ولاء منتظر (عج) برگزار می‌شود و سوالات و چالش‌های موجود توسط متخصصین و صاحب نظران این عرصه پاسخ داده می‌شود.

در این دوره که ویژه طلاب و دانشجویان و فعالات فرهنگی خواهر و برادر به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، علامه مصباح یزدی، آیت الله محسن اراکی، آیت الله کعبی، حجت الاسلام طائب، حجت الاسلام رحیمیان، حجت الاسلام ایزدهی، حجت الاسلام باقرزاده، حسن عباسی، موسی حقانی، حسین اکبری تدریس می‌کنند.

سرفصل‌های دوره عبارتند از «نقش ولایت فقیه در حل بحران‌های منطقه‌ای»، «ولایت فقیه و بیانیه گام دوم»، «رابطه اختیارات رهبری با اختیارات قوای سه گانه»، «نوآوری‌های امام در بحث ولایت فقیه»، «حکمرانی سیاسی فقیه در دیدگاه فقهای شیعه»، «نقش ولایت فقیه در حل بحران‌های داخلی»، «شرایط تاریخی طرح بحث ولایت فقیه توسط امام خمینی (ره)» و «نوآوری‌های امام و رهبری در مدیریت با نگاه استراتژیک».

علاقه مندان به شرکت در این دوره آموزشی می توانند به سامانه اینترنتی مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر به نشانی http://v-montazar.com/ مراجعه کنند یا عدد ۱ را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۰۱۰۱۵ ارسال کنند؛ همچنین می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۵ با شماره ۳۲۴۰۱۸۰۵و ۳۲۴۰۱۸۰۶ تماس گیرند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر