دبیر همایش کتاب سال حوزه اعلام کرد:

فراخوان بیست و دومین همایش «کتاب سال حوزه»

کتاب سال حوزه 22

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: ناشران کتاب، برادران و خواهران حوزوی ایرانی و غیر ایرانی می‌توانند آثار علمی منتشر شده حوزویان را در قالب کتاب‌ یا پایان‌نامه‌های سطح ۴ (دکتری) به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ه گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی‌حاجی،‌ دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه با هدف شناسایی کتاب‌ها و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آن‌ها به جامعه علمی، همچنین تشویق و حمایت از نویسندگان کتاب‌های برتر حوزه و ارتقای سطح پژوهش‌های دینی و حوزوی برگزار می‌شود.

وی افزود: ناشران کتاب، برادران و خواهران ایرانی و غیر ایرانی، بر اساس شرایط مندرج در فراخوان، می‌توانند آثار علمی خود در کتاب‌ یا پایان‌نامه‌های سطح۴ (دکتری) را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

شرایط شرکت در همایش

دبیر همایش کتاب سال حوزه اظهار داشت:‌ این همایش اختصاص به حوزویان برادر و خواهر داخل و خارج کشور دارد و لازم است کتاب‌های ارسالی، برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ به چاپ رسیده باشد و پایان‌نامه‌های سطح۴ (دکتری) نیز طی سال ۱۳۹۸ در یکی از مراکز علمی پژوهشی حوزوی دفاع شده باشد.

وی تأکید کرد: آثاری پذیرفته می‌شوند که در زمینه علوم اسلامی یا انسانی مرتبط با حوزه دین تألیف، تدوین، تصحیح و تحقیق یا ترجمه شده باشند.

محورهای ویژه‌ همایش

حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی‌حاجی ادامه داد: در راستای جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حوزویان برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه، محورهای ویژه‌ای از سوی شورای سیاست‌گذاری همایش اعلام شده است.

وی یادآور شد: ابعاد علمی بیانیه گام دوم انقلاب، زن و خانواده، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، علوم انسانی اسلامی، فضای مجازی، آسیب‌های اجتماعی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، هنر(فلسفه هنر، هنر در اسلام)، محیط‌زیست و منابع طبیعی از محورهای ویژه همایش است.

این استاد حوزه تأکید کرد: به منظور تشویق پدیدآوران، و تبیین جایگاه و اهمیت محورهای ویژه، به آثاری که مرتبط با یکی از این محورها باشد، امتیاز ویژه‌ای تعلق می‌گیرد. همچنین به منظور ترویج و توسعه عربی نویسی پژوهش‌ها در میان حوزویان، به آثاری که به زبان عربی نوشته شوند نیز امتیاز ویژه اختصاص می‌یابد.

روش ارسال آثار

دبیر همایش کتاب سال حوزه گفت: با توجه به شرایط کنونی و ضرورت توجه به توصیه‌های بهداشتی، ثبت‌نام و دریافت آثار طی دو مرحله انجام خواهد شد.

وی افزود: در مرحله نخست،‌ پدیدآورندگان آثار تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه اینترنتی همایش به نشانیwww.ketabehowzeh.ir  نام‌نویسی کرده و «کد ره‌گیری» دریافت کنند و سپس با بهبود شرایط و اعلام دبیرخانه همایش، فرصت جدیدی برای ارسال نسخه‌های کتاب داده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مقمی‌حاجی تأکید کرد: بارگذاری «فایل الکترونیکی پایان‌نامه» با فرمت word یا pdf و «تصویر صورت‌جلسه دفاعیه» در هنگام ثبت‌نام، ضروري است، همچنین ارائه نسخه اصلی اثر (زبان مبدأ)، برای کتاب‌های ترجمه شده نیز الزامی است.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی www.ketabeHowzeh.ir مراجعه کرده یا با تلفن شماره  ۰۲۵۳۲۱۳۵۶۰۳ تا ۶۰۵ تماس بگیرند. سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۷۰۲۰ نیز پاسخگوی سؤالات نویسندگان است.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر