کتاب «مباني عدالت اجتماعي در قرآن» منتشر شد.

کتاب «مباني عدالت اجتماعي در قرآن» منتشر شد.

photo_2022-01-25_12-19-01

این کتاب توسط حجت الاسلام و المسلمين حسن صادقي تدوين و توسط انتشارات جامعة الزهرا ـ علیهاالسلام ـ چاپ و منتشر شده است. این کتاب در چهار فصل تدوین شده و فصل اول با عنوان « مفاهيم»، فصل دوم«مباني ارزش شناسي عدالت اجتماعي»، فصل سوم « مباني خداشناسي عدالت اجتماعي» و فصل چهارم« مباني انسان شناسي عدالت اجتماعي» مي¬پردازد.

کتاب «مباني عدالت اجتماعي در قرآن» منتشر شد.
این کتاب توسط حجت الاسلام و المسلمين حسن صادقي تدوين و توسط انتشارات جامعة الزهرا ـ علیهاالسلام ـ چاپ و منتشر شده است.
این کتاب در چهار فصل تدوین شده و فصل اول با عنوان « مفاهيم»، فصل دوم«مباني ارزش شناسي عدالت اجتماعي»، فصل سوم « مباني خداشناسي عدالت اجتماعي» و فصل چهارم« مباني انسان شناسي عدالت اجتماعي» مي¬پردازد.
عدالت اجتماعی یکی از  موضوعات اجتماعی اساسی است که افزون بر فطری بودن آن، در منابع دینی به‌ویژه در قرآن کریم مورد تأکید فراوان  قرار گرفته ‌است. از مسائل مهم آن، بحث «مبانی عدالت اجتماعی» و پاسخ به این پرسش اساسی است که «چرا باید عدالت اجتماعی رعایت شود». اثر حاضر مبانی و ریشه‌های نظری عدالت اجتماعی را بررسی نموده و ضمن تقسیم مبانی عدالت اجتماعی به «مبانی ارزش‌شناسی عدالت اجتماعی»، «مبانی خداشناسی عدالت اجتماعی» و «مبانی انسان‌شناسی عدالت اجتماعی» ادله و آثار هر کدام از آنها را  در عدالت اجتماعی با توجه به آیات نورانی وحی و با صبغۀ تفسیری، روشن می‌سازد.
علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی ـ رحمة الله ـ مراجعه کنند.
سامانه فروشگاه کتاب
https://eshop.jz.ac.ir

نشاني انتشارات جامعه الزهرا سلام‌الله‌عليها در نمایشگاه:
https://book.icfi.ir/book?exhibitorId=2233&publisher-name
سايت نمايشگاه مجازي كتاب
https://book.icfi.ir/

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر