سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی نقشه راهی برای ما است/ مسئولان و همکاران برای انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه‌الزهرا(س) تلاش کنند

برقعی

دکتر برقعی گفت: سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نقشه راهی است که رهبر فرزانه انقلاب برای ما ترسیم می‌کنند و راهبردهایی است که همه موظفیم برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

سرکار خانم سیده زهره برقعی امروز دوشنبه ۱۵ فروردین در نشستی که همزمان با آغاز فعالیت‌های علمی آموزشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال جدید با حضور اساتید و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سالن بیداری اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و آغاز سال جدید، از تلاش‌های ارزشمند همکاران در سال گذشته قدردانی کرد و اظهار داشت: امسال سالی سرشار از موفقیت، سلامتی، معنویت، برکت و شادمانی برای همه آرزومندم.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه سال گذشته با تمام مشکلات و ناملایمات و با تمام فراز و نشیب‌های آن گذشت، یادآور شد: ما در سال گذشته، برخی از همکاران عزیز را از دست دادیم، بسیاری از همکاران داغدار عزیزان خود شدند که یاد همه این عزیزان را گرامی می‌داریم.

دکتر برقعی اضافه کرد: ما در سال گذشته همچنین اساتید معزز و بزرگواری را از دست دادیم، اما تمام تلاش‌های خالصانه و زحمات طاقت فرسای این عزیزان در پیشبرد برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در عالم هستی ثبت می‌شود.

وی بیان داشت: از خداوند متعال درخواست می‌کنیم امسال را برای کشور ایران سالی سرشار از برکت، معنویت و رحمت قرار دادهد و در سایه منویات رهبری، شاهد تحولی عظیم در تحقق شعار امسال «تولید، دانش بنیان و اشتغال زا» باشیم.

توصیه به قرائت دعاهای ۴۴ و ۴۵ صحیفه سجادیه در ماه مبارک رمضان

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه تقارن سال جدید با روزهای ماه شعبان و رمضان برکات فراوانی برای ما خواهد داشت اما مهم استفاده درست از این برکات است، گفت: در صحیفه سجادیه در ارتباط با ماه مبارک رمضان، دو دعای ۴۴ در هنگام ورود به ماه مبارک رمضان و دعای ۴۵ درباره وداع با این ماه مبارک نقل شده که توصیه می‌شود هر دو دعا را در طول ماه رمضان چند بار بخوانیم تا از فضایل این ماه و وظایی که نسبت به این ماه داریم آگاه شویم.

برقعی افزود:  حضرت امام سجاد علیه‌السلام در این دعاها، این ماه را توصیف می‌کنند و ما با خواندن این دعاها متوجه می‌شویم که با ورود ماه رمضان چه فضیلتی به ما روی آورده و با پایان آن، چه سفره ای از این کشور و جهان برچیده خواهد شد.

وی همچنین به خطبه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: این خطبه خطاب به همه مردم است و نشان می‌دهد ماه رمضان برای همه انسان‌ها برکت است.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم درا ین خطبه می‌فرمایند: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَیْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ شَهْرٌ هُوَ عِنْدَ اللَّهِ أَفْضَلُ الشُّهُورِ؛ وَ أَیَّامُهُ أَفْضَلُ الْأَیَّامِ وَ لَیَالِیهِ أَفْضَلُ اللَّیَالِی وَ سَاعَاتُهُ أَفْضَلُ السَّاعَاتِ. هُوَ شَهْرٌ دُعِیتُمْ فِیهِ إِلَی ضِیَافَةِ اللَّهِ وَ جُعِلْتُمْ فِیهِ مِنْ أَهْلِ کَرَامَةِ اللَّهِ أَنْفَاسُکُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُکُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ وَ عَمَلُکُمْ فِیهِ مَقْبُولٌ وَ دُعَاؤُکُمْ فِیهِ مُسْتَجَابٌ؛ ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماه‌هاست و روزهایش بهترین روزها و شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعت‌هایش بهترین ساعت‌هاست. ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده‌اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده‌اید. نفس‌های شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب».

برقعی اضافه کرد: با توجه به فراز «فَإِنَّ الشَّقِیَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِی هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِیمِ» در این خطبه، شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود.

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان درهای جهنم بسته است، شیطان‌ها در زنجیره هستند و درهای بهشت و درهای رحمت و کرامت الهی به روی همه باز است. حال که توفیق درک این ماه را پیدا کردیم خود را سبک کنیم و از همدیگر حلالیت بطلبیم و از گناه دیگران درگذریم و از خداوند متعال هم بخواهیم از گناهان ما درگذرد. برای موفقیت نظام و کشور و رهبرمان دعاکنیم که خدا وعده داده که دعاهای شما مستجاب است.

سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نقشه راهی برای ما است/ مسئولان و همکاران برای انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی در جامعه‌الزهرا(س) تلاش کنند

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین توصیه کرد: در مجالس موعظه شرکت کنید و آن را رونق دهید، این مجالس تأثیردارد و به زندگی ما برکت می‌آورد.

برقعی در ادامه به سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی خطاب به ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در روز اول نوروز، نقشه راهی است که رهبر فرزانه انقلاب برای ما ترسیم می‌کنند و راهبردهایی است که همه موظفیم برنامه‌های خود را بر اساس آن تنظیم کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مدظله العالی درباره «آمیختگی عید ملی نوروز با ذکر نیایش و دعا و معنویت»، عنوان کرد: من از مدیران، مسئولان و همکاران درخواست می‌کنم برای انگیزه‌بخشی و امیدآفرینی در مجموعه تلاش کنند که مجموعه ما امیدآفرین باشد و مجموعه ای با فضای کاری تخصصی، متعهدانه و سرشار از همدلی داشته باشیم.

مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها باید مبتنی بر علم و دانش باشد

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به سخنان و تأکید حضرت آیت‌الله خامنه ای مدظله العاالی در حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: مجموعه ما باید مبتنی بر علم و دانش باشد و ارتباط شبکه‌ای بین مجموعه ما وجود داشته باشد.

دکتر برقعی با تأکید بر اینکه نظام اداری ما هم باید مبتنی بر علم و دانش باشد، بیان داشت: امید است بتوانیم روند صحیحی را از ابتدای پذیرش طلاب تا فارغ التحصیلی و همچنین برای کارمندان و اساتید از ابتدای جذب تا بازنشستگی داشته باشیم.

وی همچنین به توصیه رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی بر افزایش شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: در راستای تحقق این منویات، ما باید برای دانش‌آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برنامه ویژه ای تدارک ببینیم تا کارآمدی و اثربخشی سرمایه‌های انسانی ما در رده‌های مختلف بتوانند با برنامه‌های ویژه در نقش‌های مختلف طلبگی برای خود، خانواده و جامعه و کل دنیا مثمر ثمر باشند.

لزوم کار و تلاش متخصصانه و متعهدانه همراه با همدلی و هم افزایی در مجموعه

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به سخنان پایانی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی که فرمودند: «کشور امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار و تلاش و همدلی و هم‌افزایی یعنی همدلی و هم‌افزایی میان ملت، همدلی و هم‌افزایی میان مسئولان و همدلی و هم‌افزایی میان ملت و مسئولان است»، تصریح کرد: با تأسی به این فرمایش رهبری انتظار دارم که همه مسئولان و همکاران مجموعه، کار و تلاش متخصصانه و متعهدانه با حفظ و ارتقای همدلی، هم افزایی و اخلاق مداری داشته باشند.

برقعی با بیان اینکه رفتار و گفتار صادقانه و عادلانه نیاز جدی در تحول سازمانی است، اظهار امیدواری کرد که در سال جدید، شاهد تحول محسوسی در ارتقای فرهنگ سازمانی و سبک زندگی و کاری تقوامحور و صداقت محور و اخلاق محور باشیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر