دیدار رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

دیدار خانم قاسم پور با مدیر جامعه الزهرا 6

خانم قاسم پور با حضور در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با خانم برقعی دیدار و گفتگو کرد.

سرکار خانم فاطمه قاسم پور، رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار کرد.

در این دیدار که سرکار خانم نیازمند عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم نیز به عنوان یکی از مهمانان حضور داشت.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این دیدار به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت و با اشاره به تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، عنوان کرد: بعد از حضرت امام، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نیز عنایت ویژه ای نسبت به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشته و دارند.

برقعی با اشاره به فعالیت‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از مهدکودک تا مجتمع آموزشی تربیتی هدی و دبیرستان ویژه دانش آموزان و تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی را شامل می‌شود، به ظرفیت‌های هر یک از این بخش‌ها اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: بیش از ۲۰ هزار طلبه در گروه‌های و رشته‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پس از تحصیلات تکمیلی سطح چهار، دوره عالی فقه و اصول برگزار می‌شود و هم اکنون طلاب در این دوره تحصیل می‌کنند که در عرصه‌های مختلف صاحب نظر هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: طرح شمیم برای تربیت مبلغان تخصصی در مجموعه اجرا می‌شود و مبلغان به صورت مخاطب محور و موضوع محور در دوره‌های توانمندسازی شرکت می‌کنند؛ همچنین مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی از دیگر مراکز فعال در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که ویژه همه بانوان علاقه مند به آموزش معارف اسلامی دوره برگزار می‌کند.

خانم برقعی اظهار امیدواری کرد که تعامل تأثیرگذاری بین کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شکل بگیرد و بتوان از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و غیره این مجموعه در اعتلای اهداف نظام جمهوری اسلامی استفاده کرد.

در ادامه خانم نجم مشاور طرح و برنامه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به بیان برخی دغدغه‌ها و پیشنهادات برای طرح‌های مختلف جهت استفاده از ظرفیت‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی این مؤسسه علمی حوزوی پرداخت.

خانم نجم همچنین به فعالیت‌ها و ظرفیت‌های برخی بخش‌های جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچون پژوهشگاه مطالعات اسلامی، معاونت پژوهش، مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی، مرکز مشاوره و اداره پاسخ به سؤالات و شبهات دینی اشاره کرد و خواستار تعامل گسترده کمیسیون‌های مجلس با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شد.

در ادامه خانم حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم حکمت نیا رئیس اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی، خانم حسینی مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم هاشمی معاون پژوهش پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم حائری شیرازی رئیس اداره پاسخ به سؤالات دینی و شبهات و خانم نیک زاد مدیر کل مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی به صورت جداگانه به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداختند.

در این دیدار خانم قاسم پور با اشاره به اینکه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از غنای ویژه ای برخوردار است، بر لزوم تربیت نیروی انسانی در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: ما در حوزه دانشی و هم در حوزه فعالیت‌ها و کنشگری اجتماعی در حوزه زنان در چند سال اخیر تجربه‌های منحصر به فرد داشتیم و حرکت رو به رشدی بوده است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتباط و تعامل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با کمیسیون‌های مجلس و خانه خلاق حتما تأثیرگذار خواهد بود، اظهار امیدواری کرد این تعامل در عرصه تولید دانش و کنشگری اجتماعی به سمت حل مسائل اجتماعی و کمک به تقویت حکمرانی نظام جمهوری اسلامی پیش رود.

قاسم پور با اشاره به حضور و فعالیت گسترده مدیران خانم در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی فرمودند امور زنان باید به دست خود زنان اداره شود و این موضوع در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اتفاق افتاده است.

خانم قاسم پور و خانم نیازمند پس از جلسه، با همراه سرکار خانم برقعی و جمعی از مدیران از بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بازدید کرد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر