با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س)؛

مراسم اختتامیه نخستین رویداد پژوهشی جامعه الزهرا(س) برگزار شد

اختتامیه رویداد پژوهشی 6 - Copy

مراسم اختتامیه نخستین رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سرکار خانم برقعی و جمعی از مدیران و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همراه با تجلیل از برگزیدگان این رویداد برگزار شد.

مراسم اختتامیه نخستین رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همت معاونت پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

به دنبال تربیت طلاب مطالبه‌گر هستیم / لزوم تربیت طلاب پژوهشگر در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی

در این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق برای علم و شناخت حقیقت است، اظهار داشت: پژوهشگر حقیقی کسی است که سعی و تلاش می‌کند تا راه‌های هدایت و حقایق را شناسایی کند و به دیگران بشناساند و این علم است که برای ما ارزشمند و این شناخت است که به ما چگونه و چرا زیستن را می‌آموزد.

برقعی تصریح کرد: وظیفه پژوهشگر حقیقی آن است که با ابزارهای ادراکی، آسیب‌ها را شناسایی و تحلیل کند و به دیگران نشان دهد و یا راهکاری برای آنها معرفی کند، پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هم به دنبال این مهم حرکت می‌کنند و این رویدادهایی که در حال برگزاری هستند، سیر تکاملی رو به رشد و ارتقایی دارند.

وی عنوان کرد: از آنجا که یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب مدظله العالی آرمان‌خواهی و مطالبه گری است، ما نیز به دنبال تربیت طلاب مطالبه گر هستیم؛ یکی دیگر از برنامه‌های ما در تحقق این موضوع، برگزاری رویدادهای فصلی بود که رویداد فرهنگی به عنوان اولین رویداد در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها رقم خورد، پس از آن رویدادهای آموزشی، طنین و هم اکنون رویداد پژوهشی برگزار شده‌اند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: هنوز کار ما تمام نشده است، در این رویدادها، نیروها شناسایی و ایده‌های نو احصا شده‌اند که باید از این فرصت استفاده کنیم و پژوهشگرانی تربیت کنیم که در سطح اجتماعات بزرگ و تحقق تمدن نوین اسلامی، طرح و ایده داشته باشند.

برقعی تأکید کرد: برای اداره کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی نیاز به فکرهای خلاق داریم و شما نیروهای ایده‌پرداز می‌توانید با تمام قوا و توان در سنگرهای علمی حضور داشته باشید و با استفاده از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، وارد میدان شوید.  

ثبت نام بیش از صد نفر در نخستین رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

در این مراسم، خانم معصومه فراهانی با بیان اینکه رویداد پژوهشی با موضوع «رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» برگزار شد، اظهار داشت: طرح رویداد علمی پژوهشی با هدف تقویت بُنیه پژوهشی طلاب جامعه جهت گفتگوی علمی، ایجاد فضای گفتمانی و ارتقا و رشد کیفی مقالات، با محوریت «رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین»، به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا سلام الله علیها طراحی و برنامه‌ریزی شد.

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بیش از صد نفر از اساتید، طلاب دو، سه و چهار و پژوهشگران در این رویداد ثبت نام کردند، گفت: به طور کلی ۱۰۴ نفر در این رویداد ثبت نام کردند که پس از انصراف برخی متقاضیان، در نهایت ۸۶ نفر در این رویداد حضور داشتند.

وی با بیان اینکه این رویداد در دو قالب کرسی آزاداندیشی و میزگرد علمی بود، افزود: این رویداد به مدت دو روز تشکیل شد که به طور کلی ۱۰ میزگرد علمی با حضور اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی و ۶ کرسی آزاداندیشی در این دو روز برگزار شد.

فراهانی با بیان اینکه رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، فضای گفتمانی را برای طلاب و پژوهشگران ایجاد کرد، تصریح کرد: ما درصدد هستیم که این میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی ادامه پیدا کند و اساتید، طلاب و پژوهشگران در عرصه‌های علمی، حضور فعال داشته باشند.

فرایند دیجیتالی کردن منابع با قدرت ادامه می‌یابد

همچنین در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد مقیسه با اشاره به برپایی نمایشگاه عرضه مجموعه نرم‌افزارهای نور در حاشیه برگزاری رویداد پژوهشی،  به معرفی محصولات و نرم افزارهای مرکز کامپیوتری نور پرداخت و اظهار داشت: مرکز نور بنا دارد، فرایند دیجیتالی کردن منابع را با قدرت ادامه دهد، به جایی برسیم که تمام تراث اسلامی دیجیتالی شود و فناورانه به دست پژوهشگران برسد.

مسئول آموزش مرکز کامپیوتری علوم اسلامی نور تصریح کرد: بنای ما این است که حجم منابع دیجیتال شده را افزایش دهیم و در گام بعدی دسترسی پژوهشگران را به منابع نرم افزاری افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که غالب محققان و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با این مرکز آشنا و به محصولات و نرم افزارها تجهیز هستند که امید است تأثیر آن را در خروجی‌های علمی ببینیم.

در پایان این مراسم، برگزیدگان اولین رویداد پژوهشی معرفی و تجلیل شدند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر