دومین شماره دوفصلنامه علمی تخصصی «مطالعات تطبیقی فقهی زن و خانواده»

نشریه مطالعات تطبیقی فقهی زن و خانواده

دومین شماره دوفصلنامه علمی تخصصی «مطالعات تطبیقی فقهی زن و خانواده» به همت پژوهشگاه مطالعات اسلامي منتشر شد.

دومین شماره نشریه علمی تخصصی «مطالعات تطبیقی فقهی زن و خانواده» از سوی پژوهشگاه مطالعات اسلامي جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها منتشر شد.

در این شماره،  مقالاتی با عناوین «روایی فقهی مذهب تبعی (قاعده الزام) به عنوان قاعده حل تعارض در منازعات حقوق بین‌الملل خصوصی در احوال شخصیه» تألیف صدیقه سادات سید تاج‌الدین و علیرضا ابراهیمی؛ «بازپرداخت هزینه کرد زوج در زندگی مشترک در فقه امامیه و ماده ۳۰ ق.ح.خ مصوب ۱۳۹۱» به نگارش مهدی موحدی‌نیا و سمانه الهویی؛ «مسئولیت دولت اسلامی در اقتصاد خانواده» به کوشش فاطمه سادات علوی، احمد احمدی تبار و مصطفی جعفرپیشه منتشر شده است.

مقالات «واکاوی ماهیت و جایگاه مهر در عقد نکاح» نوشته زهرا عزیزاللهی و غلامحسین حیدری؛ «اثر نمایی بطلان فدیه در هندسه احکام وضعی طلاق خلع و مبارات» تألیف منیر کبیر و «بررسی حکم فقهی تشکیل خانواده» نگارش معصومه نفیسی راد از دیگر مقالات مندرج در این شماره هستند.

نشريه «مطالعات تطبیقی فقهی زن و خانواده» در صدد دريافت رتبه علمي پژوهشي از کميسيون نشريات علمي حوزه است.

این نشریه آماده دریافت مقالات در موضوعات فقهی است و علاقه‌مندان می‌توانند مقاله‌های تألیفی خود را با ثبت نام در سامانه نشریه به نشانی http://mtf.jz.ac.ir بارگذاری کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در روزهای کاری ساعت ۸ تا ۱۲ از طريق شماره تلفن ۳۲۱۱۲۲۲۴ پاسخگوي پژوهشگران هستيم.

لینک دسترسی به مقالات شماره ۲ مجله دوفصلنامه مطالعات تطبیقی زن و خانواده از طریق https://mtf.jz.ac.ir/issue_۲۰۸۱۳_۲۵۸۲۰.html امکان پذیر است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر