کتاب « تلخیص و تحریر قاموس قرآن» توسط انتشارات جامعة الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد

کتاب « تلخیص و تحریر قاموس قرآن» توسط انتشارات جامعة الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد

تلخیص و تحریر قاموس قرآن

کتاب «تلخیص و تحریر قاموس قرآن» به همت معاونت پژوهشی جامعة الزهرا ـ علیها السلام ـ منتشر شد.

کتاب « تلخیص و تحریر قاموس قرآن» به همت معاونت پژوهشی جامعة الزهرا ـ علیها السلام ـ منتشر شد.

این کتاب توسط جناب حجه الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود طیب حسینی دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مدیر گروه سابق تفسیر و علوم قرآن معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها و با همکاری پژوهشگران محترم منتشر شد.

در این کتاب پژوهشگران محترم خانم¬ها نرگس بزرگخو، راضیه تبریزی زاده، انسیه خاکباز، سمانه صنعتگر، مریم قوجائی، راضیه کریمی ، کوثر یوسفی و نجمه نجم همکاری داشتند، در 655 صفحه رقعی و در 500 نسخه توسط انتشارات جامعة الزهرا ـ علیهاالسلام ـ منتشر شده است.

یکی از دانش های لازم و موثر در تفسیر قرآن مجید دانش مفردات یا شناخت معنای واژگان قرآن است یکی از این کتابهای تألیف شده درباره مفردات قرآن به زبان فارسی، همراه با نوآوری های فراوان، کتاب قاموس قرآن تألیف سید علی اکبر قرشی است که از زمان تألیف (1354ش) تاکنون با استقبال فراوانی مواجه شده است. کتاب حاضر با هدف استفاده آسان¬تر و گسترده¬تر علاقه مندان به شناخت مفردات قرآن به ویژه طلاب و دانشجویان از کتاب شش جلدی قاموس قرآن، با حذف مباحث تفسیری، موضوعی، علوم قرآن، تاریخی و ... و تلخیص و تحریر مطالب کتاب، همه مباحث لغت شناسی قاموس قرآن را در یک مجلد به علاقمندان ارائه می دهد در تلخیص و تحریر قاموس تلاش شده همه مباحث واژه شناسی قاموس و دیدگاه های جدید و خاص مولف و دانشمند آن حفظ شود.

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی ـ رحمة الله ـ مراجعه کنند.

https://eitaa.com/jz2602 کانال ایتا معاونت پژوهش

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر