سومین همایش کتاب سال بانوان به کار خود پایان داد

1637792

سومین همایش کتاب سال بانوان با تجلیل از ۶ نویسنده برتر کتاب در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی و یک نویسنده در عرصه زن و خانواده به کار خود پایان داد.

 آیین اختتامیه سومین همایش کتاب سال بانوان (دوشنبه ۷ آذر) با حضور نمایندگانی از بیوت مراجع عظام، مسئولان حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و پژوهشگران در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، سرکار خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش و مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان و سرکار خانم مهدیه سادات مستقیمی، دبیر علمی همایش به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم به تمدن غرب و آسیب های این تمدن به جامعه بشری اشاره کرد و در ادامه با اشاره به تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: فعالیت شما بانوان در عرصه حقوق زنان یک عرصه تمدنی است و امروز تمدن غربی از ارائه این الگوی جدید بیم دارد.

خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز در این مراسم به سه محور «جایگاه کتاب»، «نقش کتاب در شکل گیری تمدن نوین اسلامی» و« کتاب خوب» با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اشاره کرد و گفت: کتاب سال بانوان بر آن است که دروازه ای برای گسترش دانش و معرفت در عرصه زنان و خانواده با رویکرد اسلامی و حرکت به سمت کمال و رشد بانوان اهل قلم در عرصه های مختلف علمی فراهم کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: این همایش می کوشد گامی علمی در عرصه جهاد تبیین و ترویج  نگرش انقلاب اسلامی پیرامون موضوع زن و خانواده  و ارتقای کمی و کیفی آثار بانوان اهل قلم و تولیدات علمی در عرصه زن و خانواده باشد.

سرکار خانم ریحانه حقانی معاون پژوهش و مسئول دبیرخانه همایش کتاب سال بانوان نیز به ارائه گزارشی از آثار ارسالی به این همایش پرداخت و افزود: به طور کلی ۲۸۸ اثر در قالب تألیف، ترجمه، تصحیح و تعلیق به دبیرخانه همایش ارسال شده است که بیشترین آثار در قالب تألیف با ۲۷۸ اثر بوده است.

وی افزود: از میان این آثار، ۱۸۰ کتاب به دبیرخانه ارسال شده است که ۳۵ اثر به ارزیابی تفصیل راه یافت و در نهایت ۷ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

خانم مهدیه سادات مستقیمی، دبیر علمی همایش کتاب سال بانوان نیز در این همایش تصریح کرد: قلم بانوان می‌تواند در عرصه های جدی تر و مهم تری وارد شود که اولین عرصه، عرصه معنویت افزایی است.

وی همچنین بر لزوم اسلامی سازی علوم اسلامی، ساده سازی معارف، جذاب سازی سخن اخلاق کاربردی تأکید کرد.  

در پایان این مراسم، ۶ نویسنده برگزیده در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی و یک نویسنده کتاب در عرصه زن و خانواده مورد تجلیل قرارگرفتند.

در این مراسم، آثار خانم ها فاطمه فیاض، رقیه یوسفی سوته، مریم راهی به عنوان آثار برگزیده و ریحانه هاشمی، هدیه شریفی و نسرین رجب پور به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند. در گروه علمی «زن و خانواده» که به عنوان محور ویژه این همایش بود، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بستان نویسنده کتاب «سیاست پژوهی عفاف و حجاب در ایران» مورد تجلیل قرار گرفت.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر