در نشست علمی پژوهشی «تبیین شبکه مسائل عفاف» مطرح شد:

ترسیم سبک زندگی عفیفانه، وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام بیاتی 2

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی با بیان اینکه ترسیم سبک زندگی عفیفانه، وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است، گفت: پیمودن سه گام معرفت دینی(دین‌دانی)، عمل به دین(دینداری) و تحقق دین در جامعه(دین‌بانی) لازمه ایفای این نقش حوزه‌های علمیه است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست علمی پژوهشی «تبیین شبکه مسائل عفاف» به همت انجمن علمي پژوهشي زن و خانواده معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بیاتی،  مدیر میز عفاف صدا و سیما جمهوری اسلامی به ارائه بحث پرداخت و ضعف سیاستگذاری در حوزه عفاف را ناشی از ضعف شناختی در این حوزه دانسته و خاطرنشان کرد: لازمه سیاستگذاری عفاف در نظام مبتنی بر دین، شناخت الگوی این مفهوم در منظومه دین است.

مدیر میز عفاف صدا و سیما جمهوری اسلامی در ادامه تقلیل عفاف به حجاب، عدم توجه به تقویت‌کننده‌ها، تخریب‌کننده‌ها و نمایشگرها، و عدم توجه به مفاهیم بنیادین در ایجاد عفاف همانند غیرت را از جمله این ضعف‌های شناختی برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی همچنین ترسیم سبک زندگی عفیفانه را وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه و لازمه ایفای این نقش را پیمودن سه گام معرفت دینی(دین دانی)، عمل به دین(دینداری) و تحقق دین در جامعه(دین بانی) دانست.

وی سپس با تشریح جایگاه عفاف در منظومه مفاهیم دینی، با استناد به ۱۰ سال فعالیت پژوهشی و بررسی ۱۱ هزار روایت مرتبط با این حوزه، به ارائه شبکه مسائل عفاف پرداخت.

اشاره به سئوالات و خلأهای پژوهشی موضوع  «عفاف» از جمله نکات مثبت این نشست بود. این نشست که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، با پاسخ به پرسش های شرکت‌کنندگان پایان یافت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر